Vår historie
Kirkenes og Omegn Skiklubb (KOS) ble stiftet 24. august 1989. Vi tilbyr kun treningsopplegg innen langrenn. Klubben ble etablert av Kirkenes Idrettforening (KIF) og Sandnes Idrettslag (SIL) for å få til en felles satsning for langrennsmiljøet i Sør-Varanger kommune. Resultatet er blitt utøvere av internasjonalt kaliber. Vegard Ulvang, Krister Sørgård og John Kristian Dahl er kjente navn som har sitt utgangspunkt i vår klubb.
Klubben har de senere år levert flere gode juniorløpere som nå er deler av andre lag. De fortsetter sin videre satsning og vi ønsker disse lykke til. I dag har vi en stor og aktiv gruppe minstegruppe. Blant disse finnes også stjerner. Vårt motto er: Flest mulig på ski.

Medlemskap
KOS ønsker at flest mulig er medlem i klubben. Gjennom medlemskap er barna forsikret gjennom den generelle forsikringsordningen i norsk idrett. Når ungene fyller 13 år må de tegne egen forsikring, kalt lisens.
For dere som ikke vil være aktivt medlem kan støttemedlemskap tegnes.
Medlemskontingenter og treningsavgifter vedtatt av Årsmøtet 2023 er som følgende:

Enkeltmedlem 300,-

Støttemedlem 200,-